loading...
.::نماز::.
مهدی بازدید : 181 جمعه 17 آذر 1391 نظرات (0)

دستوری برای نماز شب

نماز شب

متنی را که در زیر ملاحظه می فرمایید، نامه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین استاد علی اصغر کرباسچیان به یکی از شاگردانش است که در عین کوتاهی، دریایی از معارف را در خود نهفته است که با هم می‏خوانیم:

 

مهدی بازدید : 176 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (1)

با سلام به دوستان گرامی آموزش خواندن نماز شب را برای شما گرد آوری کرده ام امید وارم مورد رضایت شما باشد

 

نماز شب

 

نماز شب يازده‌ ركعت است: چهار تا دو ركعت (مثل نماز صبح) به نيت نماز شب و يك نماز دو ركعت به نيت نماز شَفْعْ و يك نماز يك ركعتي به نيت نماز وَتْر

 

در ادامه با آموزش کامل در خدمت شما هستم

مهدی بازدید : 111 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (0)

مکروه است در نماز صورت را کمی به طرف راست یا چپ بگرداند و چشم ها را هم بگذارد یا به طرف راست و چپ بگرداند و با ریش و دست خود بازی کند و انگشت ها را داخل هم نماید و آب دهان بیندازد و به خط قرآن یا کتاب یا خط انگشتری نگاه کند و نیز مکروه است موقع خواندن حمد و سوره و گفتن ذکر، برای شنیدن حرف کسی ساکت شود بلکه هر کاری که خضوع و خشوع را از بین ببرد مکروه می باشد.

 موقعی  که انسان خوابش می آید و نیز موقع خودداری کردن از بول و غائط مکروه است نماز بخواند و همچنین پوشیدن جوراب تنگ که پا را فشار دهد در نماز مکروه می باشد و غیر از اینها مکروهات دیگری هم در کتاب های مفصل گفته شده است .

مهدی بازدید : 69 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (0)

انجام فريضه ها و اعمال ديني به صورت دسته جمعي، غير از پاداش و ثواب هاي بسياري كه دارد، در زندگي فردي و اجتماعي امت مسلمانان نيز، آثار مثبت فراواني دارد كه در اين جا به چند مورد آن اشاره مي كنيم:

الف) آثار معنوي:

بزرگترين اثر معنوي نماز جماعت، همان پاداش هاي الهي است كه براي مثال:

- اگر اقتدا كننده 1 نفر باشد، پاداش 150 نماز داده مي شود.

- اگر اقتدا كننده 2 نفر باشد، پاداش 600 نماز داده مي شود.

- اگر اقتدا كننده 3 نفر باشد، پاداش 1200 نماز داده مي شود.

- اگر اقتدا كننده 4 نفر باشد، پاداش 2400 نماز داده مي شود.

- اگر اقتدا كننده 5 نفر باشد، پاداش 4800 نماز داده مي شود.

- اگر اقتدا كننده 6 نفر باشد، پاداش 9600 نماز داده مي شود...

ادامه مطلب

مهدی بازدید : 105 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (0)


اگر آب براي وضو ياغسل موجود نيست، يا آب براي بدن ضرر دارد، يا براي انجام وضو و غسل وقت نباشد، يا نگه داشتن آب براي آشاميدن و حفظ جان لازم باشد، به جاي آن تيمم مي كنيم؛ يعني با خضوع تمام در مقابل پرودگار عالم، كف هر دو دست را با هم، بر خاك يا سنگ يا ريگ يا كلوخ مي زنيم و بر پيشاني و دو طرف آن، از جايي كه موي سر روييده تا روي ابروها وبالاي بيني مي كشيم و سپس كف دست چپ را بر تمام پشت دست راست (از مچ تا نوك انگشتان) مي كشيم وبعد از آن كف دست راست را بر تمام پشت دست چپ مي كشيم. خاك يا چيز ديگري كه بر آن تيمم مي كنيم، بايد پاك و تميز باشد.
حضرت علي (ع) از تيمم كردن بر خاكهاي كنار كوچه ها (كه معمولا آلوده است) نهي كرد.
تيمم هم مانند وضو و غسل بايد براي رضاي خداوند و عمل به دستور او انجام شود.براي تيمم بايد انگشتر را از دست بيرون آوريم و اگر مانع ديگري بر پيشاني يا دستها وجود دارد بر طرف كنيم.
براي آنكه يقين كنيم تمام پشت دست مسح شده بايد مقداري بالاتر از مچ را هم مسح كنيم، ولي مسح بين انگشتان لازم نيست.براي تيمم بايد كف دست را بر پيشاني و روي دستها بكشيم، و اگر پيشاني يا دستها از زير آن كشيده شود، صحيح نيست.

 در ادامه مطلب کامل تر بخوانید

مهدی بازدید : 81 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

مهر یا حسین کربلا نماز

انسان در مسیر زندگی دنیایی خویش، لحظاتی شیرین و به یاد ماندنی را تجربه می کند که شیرینی آن، همیشه در کام وجودش ماندگار است. از بین تمام این لحظات، شیرین ترین لحظات عمر یک مؤمن واقعی، لحظاتی است که با خدای بی نیاز به خلوت نشسته و به راز و نیاز و عبادت با حضرت حق می پردازد.

البته این شیرینی را، انسانی می تواند احساس کند که طعم ایمان واقعی را از عمق جانش چشیده باشد. چنین کسی هرگز حاضر نیست که این لحظه ی زیبا و دلربا را با تمام دنیا و آنچه در آن است معاوضه نماید.

او در حال عبادت و نماز که زیباترین مصداق عبادت است، به معشوق واقعی خویش دست یافته و از خلوت با او به چنان لذّتی دست یافته که در کل این عالم، برای آن مانندی نمی بیند، و لذا به هیچ قیمتی حاضر نیست آن را از دست بدهد.

در میان عبادات، هیچ عبادتی به مانند نماز، نمی تواند قلب کوچک آدمی را به دریای بی کران رحمت الهی وصل نماید، و روح انسان را از سرچشمه ی فیوضات بی انتهای خداوند بی همتا، سیراب نماید.

لحظه ی نماز، باشکوه ترین لحظه ی ارتباط انسان سراپا نیاز به وجود مطلق بی نیاز است. در حقیقت آن لحظه ی نورانی، فرصتی است طلایی که خداوند مهربان، بر ما منّت نهاده و از سر لطف و محبّتی که به بندگانش دارد، آن را در اختیار ما قرار داده، تا در آن فرصت زیبا، بتوانیم، قلب و جان خود را از عالم طبیعت و خاک، جدا نموده و روحمان را به عالم بالا پرواز داده و در سایه ی این پرواز ملکوتی، به جان خود صفا و جلاء بخشیم.

سرور عالم، پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی زیبا، نماز را به سر انسان تشبیه نموده و می فرماید: «مَوضعُ الصَلاةِ مِن الدینِ کَمَوضعِ الرأسِ مِنَ الجَسَد»1 ؛ جایگاه نماز در دین، همانند جایگاه سر در بدن است.

برای خواندن کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

مهدی بازدید : 1281 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (1)

چهل حدیث درباره ی نماز (چهل اجر و پاداش نماز برای نمازگزار) namaz

 

1. نماز جلوگیری میکند از فحشاو منکر .

 

2. نماز بهترین قرب الهی است .

 

3. نماز حصاری در مقابل مکر شیطان است .

 

4. نماز بهترین اعمال بعد از شناخت خداست .

  بقیه در ادامه مطلب

درباره ما
Profile Pic
بسم الله الرحمن الرحیم وبلاگ نماز به ساحت مقدس پيامبر اعظم حضرت محمد مصطفي (ص) و خاندان مطهرش و عاشقان و رهروان آن حضرت تقديم مي گردد.و در جهت نشر و ترويج فرهنگ و سنت نبي مکرم اسلام و ائمه اطهار (ع) مي باشد.بلغ العلي بکماله-کشف الدجي بجماله-حسنت جميع خصاله-صلو عليه و آله با سلام وعرض ادب خدمت شما بازدید کنندگان گرامی از اینکه به این وبلاگ نماز مراجعه کردید کمال تشکر وقدر دانی را دارم وامیدوارم که لحظات خوبی را در این وبلاگ سپری کنید ضمنا" چنانچه سوالی یا انتقاد ویا پیشنهادی دارید می توانید از طریق ایمیل این جانب برای من ارسال کنید تامن با در نظر گرفتن متن وموضوع مربوط آنرا در وبلاگ خود قراردهم. باتشکر وسپاس فراوان از شما ایمیل مدیر وبلاگ :mehdost@yahoo.com ارزش و اهمیت نماز «بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست. نماز از ارکان بسیار مهم اسلام است که بپا داشتن آن باعث رضایت و خشنودی خدا می‌گردد. نماز عامل اتصال و ارتباط بندگان با خداست. رابطه‌ای که نباید هیچگاه گسسته شود و تا آخرین لحظه عمر باید پابرجا بماند. با تشکر مهدی دوستکام
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 703
  • بازدید کلی : 45,955
  • کدهای اختصاصی

    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

    حدیث